14 Mayıs 2015 Perşembe

Öğretmenlik Deneyimleri

     Öğretmenlik mesleğini yapmayı, öğrencilerimin olmasını ve onlara bir şeyler anlatmayı lise yıllarımdan beri ara sıra düşünür kafamdan belli tasarılar oluştururdum. Şunu şöyle yaparım, bunu böyle yaparsam daha iyi olur... Staja ilk gittiğimde öğrencileri gördüğümde biraz şaşırdım çünkü gördüğüm öğrenci profili düşündüğümden ya da benim öğrenci sıralarından geçerken ki öğrenci profilinden biraz farklıydı. Yani bu demek oluyordu ki tasarıları değiştirme ve geliştirmem gerekiyordu. Tamam dedim öğrenciler düşündüğümden biraz daha farklılaşmış olabilir ama bu onlar için yapabileceklerimi engellemez sadece biraz daha fazla çabalamam gerekiyor. Diğer staj günlerimde öğrencileri ve uygulama öğretmenini incelemeye başladım. Bu incelemelerimde küçük notlar alarak ileride işime yarayabilecek olan her şeyi almaya çalıştım. 
      Şimdi stajda yaptığım gözlemlerden yola çıkarak sizinle birkaç paylaşımda bulunacağım. İlk başta sınıfa artık öğrenci değil de öğretmen olarak gireceğimiz için bütün öğrencilerin bakışları sizin üzerinizde olacak.  Daha sonra artık öğrenci olmadığınız için hiçbir derse hazırlıksız gelemeyeceksiniz çünkü sizden bir şeyler öğrenmek isteyen ve bunun için gözünüzün içine bakan sevimli mi sevimli öğrencileriniz olacak. Artık bireysel takılamazsınız, siz öğrencilerin rol modeli olacaksınız. Bu yüzden her davranışınız da ve her söylediğiniz de dikkatli olmalısınız. Ve daha söylemediğim birçok şey var. Yani staja gittiğim günlerde yaşadığım deneyimler ve bölümde gördüğümüz dersler kapsamında anladım ki bir öğretmenin her zaman kendisini geliştirmeli ve asla bir şeyler yapmaktan vazgeçmemeli, elinden gelenin fazlasını yaparak en iyisini yapmalı ve öğrencilerine çok iyi bir model olmalı. Yani biz öğretmenler ne kadar iyi olursak öğrencilerimiz de o kadar iyi olur bunu asla unutmamalı ve yeni nesli en iyi şekilde yetiştirmek için çok fazla çalışmalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder